مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 10:022022-02-01سياسي

مستضعفان، پیشگامان انقلاب| مستضعفان بیش از دیگر اقشار با انقلاب همراهی کردند


با توجه به اینکه طبقات متوسط و ضعیف قبل انقلاب تحت ستم رژیم ستم شاهی قرار داشتند، لذا این قشر بیش از دیگر اقشار با انقلاب همراهی کرده اند.

- حسین گودرزی نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به هدف انقلاب اسلامی برای مبارزه با ظلم و استکبار و احقاق حقوق مستضعفان و محرومان اظهار داشت: اساسا چون هدف انقلاب اسلامی این بوده و با توجه به اینکه طبقات متوسط و ضعیف آن روز تحت ستم رژیم ستم شاهی قرار داشته اند، لذا این قشر بیش از دیگر اقشار با انقلاب همراهی کرده اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، خاستگاه اسلام و مذهب تشیع بر موضوع عدالت محوری است و امام راحل نیز به عنوان یک فقیه و اندیشمند دینی همواره بر روی مسأله عدالت تاکید ویژه داشته و همه اینها باعث شده تا طبقه متوسط و ضعیف بیشتر به انقلاب رو بیاورند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق سنت های الهی، هرگاه تحولی در جامعه قرار است رخ دهد، مترفین، مرفهین و ظالمان مانع می شوند و این مستضعفان هستند که با این تحول همراهی می کنند، لذا انقلاب اسلامی نیز مانند هر تحول بزرگی، مرهون زحمات و تلاش های مستضعفان و توده های ستمدیده بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستضعفان، پیشگامان انقلاب| مستضعفان بیش از دیگر اقشار با انقلاب همراهی کردند

مستضعفان، پیشگامان انقلاب| مستضعفان بیش از دیگر اقشار با انقلاب همراهی کردند